Положення про організацію та проведення практики
Загально відомою є істина: якщо хочеш стати майстром своєї справи, її потрібно знати досконало. У ВСП «Лисичанський педагогічний фаховий коледж ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» питання професійної підготовки фахівців в сучасному розрізі є одним із пріоритетних. Розкрити переваги, таємниці й складнощі обраної професії, надати можливості для розкриття здібностей та індивідуального зростання майбутнього фахівця і, по можливості, підібрати йому перше місце роботи – ось провідні напрямки професійного становлення студента-практиканта у коледжі.
Провідна роль у формуванні професійної позиції студентів належить різним видам практик, завдання яких майбутні фахівці галузі «Освіта» виконують з 2 курсу.
В процесі активної практичної діяльності студенти оволодівають таємницями професії. Всебічну допомогу студентам надають методисти з певного виду практики, викладачі-предметники, куратори груп. У нагоді стає Медіа центр коледжу, де студенти можуть скористатися необхідною науково-методичною онлайн-інформацією, літературою, навчально-методичними комплексами викладачів з певного питання.
Базами практичної підготовки для галузі «Освіта» є найбільш сучасні освітні заклади міста та області. Основними видами практик для студентів педагогічних спеціальностей є:
- позанавчальна виховна робота, в процесі якої студенти виконують обов'язки класного керівника, педагога-організатора, проводять позакласні заходи, такі як брейн-ринги, «Казкова вікторина», спортивні змагання, тематичні виховні години «Україна – ти моя країна», «Державні та національні символи України», «Вони пройшли крізь віки» і т.д.
- практика «Пробні уроки в школі та заняття в ЗДО», під час якої студенти готують і проводять уроки та заняття з різноманітних предметів згідно програм освітніх закладів демонструючи отримані теоретичні знання з методик викладання предметів та уміння їх застосовувати на практиці;
- літня педагогічна практика в дитячих оздоровчих таборах – особливий, повністю самостійний вид практики, де студенти втілюють найсучасніші педагогічні ідеї, роблять різноманітним, творчим і цікавим дозвілля дітей різного віку в умовах літнього відпочинку, набувають досвіду організації та проведення різноманітних заходів, наприклад, спортивні змагання, конкурси талантів, інтелекту, моди та краси, тематичні вечори відпочинку, «Еко-акція "Ми за чисте докілля"», флеш-моб «Парад-планет», «День навпаки», «Картина на п'ять метрів», «День краси», «Найрозумніший», «Гладіаторські бої», «Назад у минуле», «Наші альпінарії» і т.д. За творчу і самовіддану роботу студенти керівництвом таборів нагороджуються подяками і грамотами, а найголовніше – їх чекають в цьому таборі і наступного року;
- підсумковий вид практики – переддипломна практика, яка демонструє сформованість цілої низки компетентностей відповідно до освітньої програми спеціальності. Студенти працюють на місці вчителів початкових класів, вчителів технології, фізичної культури, вихователя дитячого садочка.
При підготовці студентів-практикантів до виконання завдань різних видів практичної підготовки методисти орієнтують їх на застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та технічних можливостей баз педагогічної практики.
Професійному становленню майбутніх фахівців сприяють профільні кабінети і лабораторії: кабінет початкової освіти, лабораторія фахової компетентності вихователя-педагога дошкільної освіти, кабінет-музей історії педагогіки та освіти, кабінет методики фізичного виховання. На базі даних кабінетів проводяться заняття з окремих методик навчання, відбувається моделювання практичних видів діяльності з дітьми різного віку, організовуються майстер-класи, семінари, конференції з актуальних проблем початкової та дошкільної освіти.
В кабінеті навчально-виробничої практики зібрані різноманітні матеріали на допомогу методисту та студенту-практиканту - наочні посібники, демонстраційні матеріали, кейси вчителя НУШ, скарбнички з розробками різних уроків та наочністю до них, мотиваційні браслети, скарбнички з різних методик навчання тощо.
Протягом навчального року методисти коледжу активно залучають студентів до різних видів, форм роботи з практичного навчання, спрямовують діяльність студентів-практикантів на використання сучасних електронних носіїв інформації, новітніх інтерактивних методик навчання. Виконання завдань практики відбувалось в змішаному форматі.
Протягом навчального року методисти коледжу активно залучають студентів до різних видів, форм роботи з практичного навчання, спрямовують діяльність студентів-практикантів на використання сучасних електронних носіїв інформації, новітніх інтерактивних методик навчання. Виконання завдань практики відбувалось в змішаному форматі.
Введення дистанційного навчання для виконання програм різних видів практики викликало нові форми та види роботи зі студентами-практикантами і сприяло формуванню таких компетентностей у студентів як інформаційно-аналітичної, проектувально-моделювальної, адаптивної. Так студенти підвищують рівень власної обізнаності з освітніх питань, вдосконалюють цифрові, професійні компетентності, діляться досвідом на освітніх сайтах НаУрок, Всеосвіта, прозодять курси студій онлайн-освіти EdEra, Prometheus, розробляють цікаві мультимедійні презентації, відео уроки тощо. На платформі G Suite for Education методистами створені курси «Педагогічна практика «Пробні уроки», «Настановча конференція», «Підготовка до роботи в дитячих оздоровчих таборах», «Переддипломна практика», «Пробні уроки та спеціалізація», на яких розміщено загальну інформацію про практику, надано доступ до зразків конспектів уроків, занять та супровідних матеріалів до них, подано приклади відео уроків, проведених студентами 4 курсу.
Формуванню компетентностей майбутніх вчителів сприює проведення загальноколеджних конкурсів: на кращу розробку освітнього буклету «Педагогіка в обличчях», конкурсу на кращий засіб візуалізації освітнього процесу НУШ «Золоте правило дидактики" , «Кращий студент-практикант», «Молодий вчитель року».
Навчання студентів спеціальності «Журналістика» має свої особливості, пріоритети та відбувається в процесі як теоретичного навчання так і практичного. Формування практичних умінь і навичок майбутніх фахівців журналістики здійснюється в процесі таких видів практичного навчання як:
- ознайомча практика, мета якої познайомити студентів з головними напрямами діяльності редакцій газет, типографій, виділення основних видів роботи фахівців даної галузі,
- редакційна, активний вид практичної підготовки, при виконанні завдань якої студенти мають змогу теоретичні знання застосувати при вирішенні практичних ситуацій,
- переддипломна практика.
Базами практики для студентів спеціальності «Журналістика» виступалють редакція регіональної суспільно-політичної газети «Новий путь», телерадіокомпанія «Акцент», ООО «Телекомпанія «СТВ», ТОВ НТРК «ІРТА» (м. Сєвєродонецьк), медіа-центр коледжу.
В процесі практичної підготовки у студентів формуються практичні уміння вичитувати рукописи з метою забезпечення графічної і лексичної одноманітності різних елементів тексту, усунення орфографічних і пунктуаційних помилок; редагувати авторські оригінали, верстати сторінки у програмі Page Maker; перевіряти цитати і цифрові данні за першоджерелами; дотримання однаковості позначень в ілюстраціях, тексті; усувати неясності в написанні окремих букв і знаків, неправильну розбивку на абзаци; узгоджувати з редакторами помічені стилістичні похибки; перевіряти на відповідність набраного тексту з оригіналом; виправляти орфографічні, пунктуаційні і технічні помилки, допущених при наборі або передруковуванні рукописів; під керівництвом редактора здійснювати технічну підготовку рукописів до здачі в набір; зчитувати рукописи після передруку, виправляти допущені при цьому помилки. Студенти в процесі виконання поставлених завдань долучаються до процесу «народження» нового видання (наприклад, випуску газети).
Система організації практики у різних її формах, видах, а також якісне керівництво з боку досвідчених викладачів, забезпечує послідовність та неперервність практичної підготовки, сприяє професійному становленню майбутніх фахівців. Саме на практиці студент реально вчиться любити і розуміти дітей, сприймати їх такими, якими вони є, виробити в собі терплячість, відповідальність, почуття обов'язку. Працюючи з дітьми, студенти розуміють: щоб стати гарним вчителем, потрібно постійно займатися самоосвітою і самовихованням, оскільки одержані у процесі навчання знання та важливі професійно-значущі якості потребують постійного розвитку, прагнення неухильно рухатися до побудови інформаційного суспільства, оволодівати навичками ХХІ століття, вихованням медіа-грамотності та ставати лідером на ринку праці.
Дивитись посилання
|