04.02.2022
«Назад у минуле. Динозаври».
Компетентнісний потенціал підготовки фахівців з природничих дисциплін реалізовується через пізнання природи, застосовуючи різні способи навчально-пізнавальної діяльності студентів, опановуючи ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності. Розв’язання актуальних нині соціальних, економічних, екологічних, морально-етичних проблем, як от збереження довкілля, здоров’я людей, життя на землі здійснюється на основі біологічних знань. Біологічна освіта наділена значним потенціалом у формуванні світогляду людини нового тисячоліття, зокрема завдяки відкриттям у пізнанні живого. Не останню роль у цьому відіграє інформаційне середовище, у якому проходять заняття для студентів, зокрема з природничих дисциплін. У лабораторії методики ознайомлення з живою природою Лисичанського педагогічного фахового коледжу можна проводити спостереження за окремими ландшафтами та екосистемами світу, виконувати творчі і ситуативні завдання, вивчати адаптації та видове розмаїття планети. Але як повернутися в живе минуле планети, якому понад 500 млн років? Адже живий світ рослин і тварин сьогодні, у тому числі і людини, – це результат тривалої еволюції природи на Землі, яка пов’язана з геологічним її формуванням водночас. Як укласти у розуміння студента цілісну картину системи історичного розвитку планети, аби надати прогнози майбутніх змін та попередити можливі апокаліпсиси?
Отже, саме з метою формування у студентів цілісної біологічної картини світу у зв’язку з фізико-клітичними і тектонічними перетвореннями Землі, як планети в лабораторії живої природи коледжу створена навчальна інсталяція «Назад у минуле. Динозаври». Представлені безпосередньо представники фауни мезозойської ери та інформаційний журнал-супровід в електронному форматі дозволяє студентам і усім зацікавленим особам дізнатися про геокліматичні умови ери пануючої групи тварин-динозаврів, представників рослинного і тваринного світу. Інсталяція передбачає принцип історичного розвитку, тому представлені види відображають еволюційні групи від тріасового до крейдового періодів мезозойської ери. Велетні Землі безумовно викликають інтерес і захоплення, адже найбільші представники досягали до 50т ваги. Більшість із них–рослиноїдні,інші¬ жахливі хижаки розмножувалися відкладанням яєць. Відомо близько 600 видів динозаврів, серед яких двоногі форми і ті які мали чотири кінцівки. Вимерли велетні-динозаври в кінці крейдового періоду, залишивши сучасних представників з групи плазунів-крокодилів.
Організаційна група, яка підготувала інсталяцію у складі викладачів Мінєнко Г.М., Толмачової І.Г. та лаборанта Шуйми Л.О. сподівається, що представлені матеріали й інформаційна підтримка до них стане запорукою формування в студентів широких світоглядних поглядів, що дозволить реалізувати принципи сталого розвитку, усвідомити залежність процесів діяльності людини від природних і соціальних факторів, використовувати набуті знання і уміння у реальному житті для розв’язання практичних задач.
Повну версію електронного журналу можна переглянути за посиланням.
Переглянути
|