20.11.2017
2017 рік в Україні оголошений Роком Японії відповідно до Указу Президента України «Про оголошення 2017 року Роком Японії в Україні» від 11 січня 2017 року № 1/2017. Відповідно до даного наказу в ВП «Лисичанський педагогічний коледж ЛНУ імені Тараса Шевченка» розроблено план заходів щодо популяризації культури, наукових та творчих досягнень Японії. Одним з таких заходів є педагогічні читання «Унікальність японської системи освіти», які проведені 20 листопада викладачами циклової комісії загальної та дошкільної педагогіки та психології.
До участі в підготовці та проведенні заходу були залучені студенти 3-4 курсів спеціальності «Початкова освіта» Степаненко О., Матушкіна О., Лопата Д., Моткова Д., Левченко А., Баркалова Т. та студент 2 курсу спеціальності «Фізичне виховання» Охрименко В.
Головна мета педагогічних читань - познайомити студентів з особливостями організації навчання та виховання в закладах освіти Японії, підкреслити головні принципи діяльності в роботі вчителів Японії та порівняти підходи до використання форм, методів навчання та виховання в вітчизняній та японській системах освіти. Організатори заходу підібрали цікаві факти про освіту Японії, підготували виставку поробок за японськими методиками (амігурі, орігамі, канзаші) та цікаві презентації з використанням відеоматеріалів.
Студенти – організатори заходу – познайомили аудиторію з організацією дошкільної освіти та початкового навчання дітей, отримали цікаві факти про вирішення завдань трудового виховання. На педагогічних читаннях була присутня випускниця коледжу Потопа Н.О., кандидат в майстри спорту з косіки-карате, багаторазова чемпіонка України, призерка чемпіонату Європи 2011 року, переможиця чемпіонату світу «Токіо – 2010», яка розповіла про організацію фізичного виховання в Японії та висловила свої враження про Країну сонця.
Учасники педагогічних читань дізналися:
- що У Японії діти ходять в початкову школу протягом 6 років, - дитячий садок в Японії є обов'язковим і зазвичай діти починають ходити туди у віці 3 років,
- для того, щоб вступити до школи, всі діти повинні здавати іспити,
- у початковій школі не задають домашні завдання, зате в середній і старшій школі домашні завдання досить об'ємні, тому вважається, що японські старшокласники — дуже заняті люди,
- кожна школа має свою унікальну форму,
- школярі повинні вивчити близько 2500 символів (букв), щоб мати можливість читати і писати по-японськи,
- у японських школах немає прибиральниць, учні по черзі миють класи, коридори, навіть туалети,
- японський навчальний рік починається у квітні,
- основними предметами в школах Японії є математика, японська мова, соціальні науки, ремесло, музика і фізкультура; зараз у початкових школах почались викладання англійської мови,
- особливими предметами є урок милування природою та ментальна математика та багато іншого.
Наприкінці ведучі педагогічних читань підкреслили, що головною метою японської системи освіти є навчання та виховання творчих, неформально мислячих, працездатних, духовно багатих особистостей, здатних діяти на користь родини, колективу, суспільства.
На педагогічних читаннях були присутні студенти 2 курсу всіх спеціальностей, які з зацікавленістю сприймали виступи організаторів та підкреслили для себе ті підходи до навчання та виховання, які можливо використати під час виконання завдань різних видів практичного навчання.
|